Cursurile de cultura generala ale Societatii Muzicale

Ord. dupa

Societatea Muzicala organizeaza un curs de arta universala: "Marile c...

4793 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala cinematogr...

1980 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala cinematogr...

775 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala muzicala, ...

39706 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala muzicala, ...

852 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala teatrala, ...

4783 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala lingvistic...

8804 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Filosofie Generala, cu dura...

4768 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala lingvistic...

949 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de literatura universala: „...

5725 vizite

Societatea Muzicala organizeaza un curs de Sociologie, in parteneriat ...

1095 vizite
Afiseaza
vizualizari

Societatea Muzicala organizeaza un curs de cultura generala muzicala, cu durata de doi ani, in parteneriat cu Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti.

Trimestrul I – Introducerea (8 cursuri)

  • Cursurile Societatii MuzicaleDe ce nu-mi place muzica clasica? O fi ceva in neregula cu mine? Oare imi va placea vreodata?
  • Ce este un „cunoscator” in muzica clasica? E acelasi lucru cu „meloman”?
  • Poate transmite muzica idei? Inseamna ceva „a intelege muzica clasica”? Muzica pop se „intelege”? Au lucrarile de muzica clasica „subiecte” pe care trebuie sa le citesc dinainte? Pot sa le descopar singur doar ascultand?
  • De ce e diferita muzica clasica de celelalte muzici? Muzica clasica si muzica culta inseamna acelasi lucru? De ce se spune ca muzica clasica e pentru intelectuali?
  • Ce imi va placea mai intai? Dupa cat timp imi va placea Mahler? Dar Stravinski? Imi va placea vreodata muzica contemporana? De ce se spune ca Wozzeck e o mare opera?
  • In ce constau aptitudinile muzicale? Ce inseamna „ureche muzicala”? Cine o are si cum isi da seama de asta? Se poate forma si antrena in timp? Auz absolut sau auz relativ?
  • Cum se asculta o lucrare muzicala? Cum o asculta profesionistii si cum o asculta cunoscatorii, fata de cei neinitiati?
  • Cum se poate aprecia daca o interpretare este de buna calitate sau de o calitate modesta? Dar o compozitie? Care sunt criteriile de ierarhizare valorica a unei lucrari muzicale? Cine recunoaste repede ce se canta?
  • Ce e tehnica? Ce e expresivitatea? Ce e sensibilitatea? Cine le masoara? Si, mai ales, cum?
  • O simpla cautare pe Google, „music artist”, are aproximativ 364 de milioane de rezultate. Care este deosebirea dintre acesti artisti?
  • Ce deosebire este intre un compozitor de muzica pop si unul de muzica culta? Ce deosebire este intre interpretarea muzicii pop si interpretarea muzicii culte? Ce inseamna geniul unui instrumentist fata de interpretarea corecta a partiturii?
  • La ce varsta iti dai seama ca un copil are talent la muzica? Cine isi da seama? De ce unii se insala?
  • Ce se invata in Conservator? In cat timp ajunge cineva un mare muzician, ce si cat trebuie sa invete si sa studieze? Care sunt pasii de urmat? Cat studiaza muzicienii? Ce fac cand studiaza?
  • De ce unii ajung compozitori, altii muzicologi, altii instrumentisti? Cine ii separa si cand?
  • De cat timp de studiu este nevoie pentru a ajunge un pianist sau violonist de valoare? In cat timp invata ei un concert?
  • Cand au aparut primii compozitori de muzica culta? Cum au invatat acestia muzica? Care era statutul muzicianului compozitor si interpret in societate? Cum a evoluat statutul muzicianului de-a lungul vremii? Cat castiga muzicienii? Unde sunt angajati, ce salarii au?
  • Instrumentele muzicale; cat costa instrumentele muzicale? Cine si unde le fabrica?
  • In cat timp se compune o simfonie, un concert, alta lucrare? De ce pentru unele e nevoie de ani intregi? Cand se poate incepe studiul pentru a deveni interpret vocal (artist liric) de muzica culta?
  • De ce Mozart a ramas in istorie si Salieri nu?
  • Care sunt tipurile de voci umane si prin ce se deosebesc ele? Ce inseamna „Muzica de scena”?
  • Ce inseamna „impostatie” si prin ce difera vocea unui cantaret de muzica pop fata de cea a unui solist de opera?
  • Ce trebuie sa stie cineva care are „voce buna” pentru a putea deveni solist de opera?
  • Cu ce se lucreaza in muzica: note, partituri, instrumente, sali de spectacol, sali de repetitie…
  • Domeniile (specializarile) muzicii clasice: muzicologia, compozitia, interpretarea…
  • Care sunt principalele forme ale muzicii culte?
  • Ce inseamna „teoria muzicii”?
  • Cei mai mari muzicieni din lume, cele mai faimoase orchestre, cele mai bune sali de concerte
  • Ansambluri muzicale; din ce sunt compuse, dispunerea instrumentelor
  • Orchestra simfonica: cum este organizata, care sunt instrumentele?
  • Deosebirea dintre orchestra simfonica, orchestra de camera, orchestra de opera, orchestra de estrada, orchestra de muzica usoara, orchestra de muzica populara sau fanfara
  • Cum influenteaza muzica culta aparitia altor stiluri, precum jazz-ul, muzica de film sau muzica pop?

Trimestrul al II-lea: Expozitia (8 cursuri)

  • Notiunile generale in muzica: denumirile sunetelor, tonalitate, gama, chei, portative, moduri, masuri, agogica, dinamica, semne specifice, formule ritmice, timbru, fraza, pulsatie, acorduri, intervale, transpozitie, acordaj, sisteme de organizare sonora, melodie, armonie etc.
  • Ce este muzica si cand a aparut? Originile muzicii culte (clasice); dezvoltarea muzicii culte, de la aparitie la elita artelor; cum se noteaza muzica; notatiile muzicale si deosebirea dintre ele
  • Prin ce se deosebesc principalele stiluri ale muzicii culte?
  • Principalele genuri ale muzicii culte si prin ce se deosebesc acestea; Pot fi intercalate aceste genuri intr-un concert simfonic?
  • Evenimente muzicale: concert simfonic, recital, recital cameral… Care este diferenta?
  • Despre teoria muzicii; o teorie sau mai multe teorii? Solfegiul, arta de interpretare vocala
  • Armonia muzicala, armonia sferelor, ce este aceasta?
  • Contrapunct muzical; contra punct?
  • Dirijorul, artistul, coordonatorul si conducatorul orchestrei; evoluatia dirijorului si importanta sa in conducerea orchestrei contemporane
  • Cum pregateste un dirijor o lucrare simfonica? Ce trebuie sa stie?
  • Cum dirijeaza si de ce sunt diferente intre dirijori? Ce e un dirijor bun? De ce unii gesticuleaza mai mult si altii mai putin?
  • Muzica de camera, moda elitelor aristocratiei: trioul, cvartetul, cvintetul si octetul; cine conduce o formatie de muzica de camera?
  • Arhitecturile muzicii: despre formele muzicale; principalele forme ale muzicii culte; deosebirea dintre gen si forma in muzica
  • Tema cu variatiuni – cea mai facila forma muzicala
  • Rondo – precursor al muzicilor comerciale ale secolului al XX-lea
  • Fuga – o catedrala muzicala
  • Coral – etalonul muzicii armonice
  • Lied – cea mai simpla dar si cea mai utilizata structura muzicala
  • Sonata – regina formelor muzicale
  • Simfonia – etalon al muzicii clasice
  • Vocal-simfonicul, 200 de oameni pe scena – grandoare si explozie sonora
  • Concertul instrumental – vedeta spectacolelor simfonice
  • Opera – spectacol de arta lirica, precursoarea filmului.
  • Uvertura, preludiu, acte, scene, duete, coruri, recitative si alti termeni in muzica de opera
  • Tipurile de voci umane si deosebirea dintre acestea
  • Requiemul – pomenirea mortilor sau spectacol muzical?
  • Missa – liturghia cu muzica
  • Muzica sacra; muzica religioasa, liturgica vs. muzica culta de factura religioasa
  • Muzica programatica vs. muzica „pura”?
  • Despre stil in muzica si cum se pot deosebi acestea

Trimestrul al III-lea: Dezvoltarea (8 cursuri)

  • Stilurile muzicii monodice in Antichitate si in Evul Mediu Timpuriu: Aristotel si Platon; muzica crestina de la inceputul mileniului I
  • Stilul Muzicii Gregoriene – Papa Grigore I si sistemul sau de notatie muzicala
  • Stilul muzicii laice – trubaduri si truveri
  • Muzica in Evul Mediu Dezvoltat: Ars Antiqua – Padre Leoninus si Padre Perotinus
  • Muzica in Renastere: Ars Nova
  • Motetul si Missa la Palestrina
  • Personalitati muzicale ale Renasterii si rolul lor in evolutia muzicii: Orlando di Lassus, Gesualdo da Venosa, Luca Marenzio, Girolamo Frescobaldi, Giovanni Pierluigi da Palestrina
  • Muzica in perioada Baroca; prin ce se deosebeste de Renastere?
  • Mari personalitati ale muzicii baroce: Jean-Philippe Rameau, Claudio Monteverdi, Domenico Scarlatti, Henry Purcell, Arcangelo Corelli, George Philipp Telemann, Antonio Vivaldi, George Frideric Handel, Johann Sebastian Bach
  • Johann Sebastian Bach – personalitate gigant a lumii muzicale
  • Creatia lui Bach; cum influenteaza acesta evolutia ulterioara a muzicii?
  • Fuga – gen si forma muzicala specifica Barocului
  • Arhitecturi muzicale clasice
  • Joseph Haydn si Wolfgang Amadeus Mozart – compozitori etalon ai „Primei Scoli Vieneze”
  • Ludwig van Beethoven – „Titanul de la Bonn”: clasic sau romantic? Creatia beethoveniana – reper al muzicii culte din toate timpurile
  • Romantismul – estetica sa generala si muzicala; stilul muzicii romantice; arhitecturi muzicale ale romantismului
  • Personalitati ale muzicii romantice din prima jumatate a secolului al XVIII-lea
  • Franz Schubert – creatorul lied-ului romantic; Ave Maria
  • Carl Maria von Weber – creatorul operei romantice germane si Johannes Brahms – reprezentant al muzicii pure
  • Poetii pianului romantic: Frederic Chopin, Franz Liszt, Robert Schumann; importanta acestora in dezvoltarea pianului ca instrument
  • Opera romantica; Giuseppe Verdi – apogeu al operei romantice
  • Cazul Wagner – primul compozitor cu „fun-club”; Inelul Nibelungilor – primul „serial” de opera
  • Muzica programatica: de la Liszt si Berlioz la muzica secolului al XX-lea
  • Particularitati stilistice nationale franceze: George Bizet, Charles Gounod, Jules Massenet, Cesar Franck, Eduard Lalo, Camille Saint-Saens, Gabriel Faure
  • Scoli muzicale de influenta nationala: Scoala Rusa: Nikolai Rimski-Korsakov, Mili Balakirev, Modest Musorgski; Piotr Ilici Ceaikovski si influentele sale asupra baletului si a creatiei simfonice
  • Stilul muzicii impresioniste: Claude Debussy – creatorul stilului impresionist in muzica, Maurice Ravel si al sau Bolero
  • Stilul muzicii expresioniste; Reprezentanti ai expresionismului muzical: Arnold Schoenberg, Anton Webern si Alban Berg
  • Muzica verista; Giacomo Puccini si Ruggiero Leoncavallo
  • Principalele stiluri ale muzicii culte din secolul al XX-lea
  • Jazz-ul – gen muzical cult si precursor al muzicii pop

 

… acesta este Programul cu tematica detaliata a cursului

 

Participanti: doua grupe: una cu angajati care fac cursurile dupa orele lor de program („grupa corporatistilor”) si alta pentru cei care nu au constrangeri legate de orar („grupa oamenilor liberi”)

Durata: 1 an, octombrie 2016 – iunie 2017, 24 de cursuri grupate in 3 trimestre, cursuri de cate 2 ore fiecare, in zile fixe:

  • sambata 11:00 – 13:00h „grupa corporatistilor”; dupa curs, la 13h, se merge la restaurant, de regula, si discutiile continua si acolo
  • marti 11:00 – 13:00h „grupa oamenilor liberi”
  • deschiderea oficiala si primul curs vor avea loc in data de 1 octombrie la Conservator (Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti)
  • pentru Trimestrul I, zilele de curs sunt: 1, 8, 15, 22, 29 octombrie, 5, 19, 26 noiembrie
  • Trimestrul al II-lea: 14, 21, 28 ianuarie, 4, 18, 25 februarie, 4, 11 martie
  • Trimestrul al III-lea: 1, 8, 29 aprilie,  27 mai, 10, 17 si 24 iunie 2017
  • evenimentele suplimentare de incheiere in luna iunie

Conf. Dr. Dragos CalinProfesori: directorul de curs si lectorul principal este Conf. Dr. Dragos Calin. Titular de curs pentru disciplinele Arte integrate si Estetica muzicala, preda Didactica educatiei muzicale, Muzicologie, Citire de partituri si Practica pedagogica la Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti, este pianist si critic de arta muzicala. Pentru anumite cursuri vor fi lectori si cativa invitati speciali, in functie de tematica, de regula personalitati recunoscute in domeniul respectiv.

Locurile de desfasurare: acesta este un curs itinerant pentru Grupa corporatistilor, fiecare lectie desfasurandu-se in alta sala, in locuri cu semnificatie simbolica sau cu valoare didactica legata de subiectul cursului: la Conservator (Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti), la Filarmonica George Enescu (Atheneu), la Opera Nationala Bucuresti, la Biserica Luterana, la Biserica Sfantul Silvestru si in alte biserici si catedrale, la liceele de muzica, la Muzeul George Enescu (Palatul Cantacuzino) si in alte palate, in locuinte si gradini private etc. Cursurile cu oamenii liberi vor fi tinute in cateva locuri prestabilite, ce vor fi anuntate in curand.

Toate cursurile vor avea suport multimedia: proiectie video, audio, pian (portabil, electric, in salile care nu au un pian mecanic)

Pret: 1,600 de lei / trimestru, sau 4,000 de lei  pentru intregul curs; pentru plata va rugam sa urmati instructiunile din sectiunea Contract curs (click)

Pentru grupuri de cel putin 15 cursanti se pot face cursuri separate, cu tarife si conditii distincte.

Inscrieri: cursuri@societateamuzicala.ro

Conf. Dr. Dragos Calin (Societatea Muzicala - 05/09/2016)

 Conf. Dr. Dragos Calin si-a desfasurat activitatea stiintifica si pedagogica in cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti, unde, de-a lungul timpului, a predat cursuri de Didact...

Despre Cursurile de cultura generala muzicala ale Societatii Muzicale (AUDIO) (Muzica clasica - 03-Feb-2016)

Un reportaj al Radio Romania Muzical despre Cursurile de cultura generala muzicala ale Societatii Muzicale, luat direct la curs, ianuarie 2016.

Radio Romania Muzical despre cursurile Societatii Muzicale (Muzica clasica - 02-Feb-2016)

Poate transmite muzica idei? In ce constau aptitudinile muzicale? Cum se asculta o lucrare muzicala? Cum se poate aprecia daca o interpretare este de buna calitate?Sunt doar cateva dintre intrebar...

Data actualizarii: 13/05/2017

  • Ada C :

    Felicitari pentru initiativa, utilitate, continutul complex si organizat! Un singur amendament: grupa „corporstidtilor”/ grupa „oamenilor liberi” suna… Cu siguranta se pot gasi denumiri mai potrivite. Dar per ansamblu e un curs pe care l-as urma cu toate ca am terminat Academia de Muzica. Mult succes!

  • Doina Rotaru :

    Buna ziua! Pentru elevii de 14 ani, ce cursuri aveti? Mentionez ca fiica mea este eleva a Colegiului Dinu Lipatti, instrument pian principal.
    Va multumesc

    • Cursurile noastre sunt de cultura generala, deci nu pentru profesionisti – aici includem si elevii si studentii de la scolile de muzica -, imi pare rau… GB

  • ROZOR PUSA LUCIANA :

    Buna!La multi ani!!!Am urmat, 1 an Sc. de Arta, Tg. Mures, canto-clasic (inghetat, motive financiare), iar pe Youtube am trei inregistrari cantece populare si trei pricezne cu versurile proprii (-exista inca doua caiete cu versuri, din care cu specialisti, poate s-ar realiza diferite cantece.Un an special plin de realizari!!!

  • dragos c butuzea :

    Felicitari pentru intitiativa.
    Ar fi ok si daca ar fi orar pentru corporatisti si intr-o zi anume, de la ora 19 – 21.

  • Ecaterina Banciu :

    Un proiect excelent! O prima sugestie la un parcurs rapid: ordinea Mascagni – Leoncavallo – Puccini, la tema veristă.

    • Dragos Calin :

      Va multumim mult pentru apreciere! Desigur, vom aborda si verismul, iar ordinea fireasca a compozitorilor este cea mentionata de dumneavostra, asa cum este normal! Insa, avand in vedere target-ul cursului nostru, ne permitem abordari de sinteza si, uneori, atingerea anumitor subiecte intr-o ordine mai putin conventionala. Speram sa venim in intampinarea „studentilor” nostri, cursul fiind unul deschis, interactiv, ce poate suferi modificari in functie de sugestii, curiozitati sau doleante ale cursantilor.

  • Rodica :

    Ma bucur nespus ca m-am inscris la acest curs. Simt cum se risipeste ceata. Pana acum mergeam la concerte ca sa ascult o muzica care imi placea, ma duceam cu sufletul deschis, dar nu neaparat intelegeam … Nu pot spune ca dupa primul curs s-a schimbat totul, dar e alta perspectiva. Multumesc celor care au avut aceasta initiativa.
    Rodica

  • Mihail Serbanoiu :

    Buna ziua

    Pentru grupa de sambata mai exista locuri disponibile ?

    Multumesc

  • Ionut P :

    Felicitari pentru initiativa!
    Spuneti-mi va rog daca pot participa la grupa oamenilor liberi atunci cand nu pot veni sambata la grupa corporatistilor?
    Cred ca un demers de asemenea factura ar trebui sa aiba mai multa predictibilitate pentru ca fiecare curs ratat e o pierdere reala; Deci, stim orele cursurilor din tp saptamanii? Pentru mine e vital pentru luarea deciziei. Multumesc si felicitari inca o data!

    • Multumesc pentru laude! Am fixat datele pentru a doua grupa. Nu am un raspuns ferm (adica o promisiune) la intrebarea daca cineva care a pierdut un curs il poate recupera la cealalta grupa. Va trebui sa discutam asta cu cursantii, sa vedem daca vor accepta „intrusi”. probabil ca da, gandindu-se ca ar putea sa fie si ei in aceeasi situatie. Asadar, raspunsuri ferme vor fi pe 10 si pe 13 octombrie, respectiv. GB

  • Elena :

    Categoric, da! Credeti-ma, surpriza lui va fi mare!

  • Elena :

    Buna ziua! Ceea ce faceti este extraordinar! Sincere felicitari! Sunt multi tineri care au nevoie de indrumare si de frumos in viata lor. Acesta este si motivul pentru care doresc sa il inscriu la acest curs pe nepotul meu, in varsta de 24 de ani, student. Va rog, sa-mi transmiteti cand anume in octombrie incepe primul ciclu si care este modalitatea de plata. Va multumesc si va doresc mult succes!

  • Bogdan Bibicu :

    Felicitari pentru initiativa! Detaliile de zi si ora ‘pentru corporatisti’ raman cele anuntatea acum (si anume, sambata, 10:30-12:30)? E cam greu sa poti ‘bloca’ acea ora in fiecare sambata…Exista variante si pentru seara in timpul saptamanii (de ex. dupa ora 7pm) sau duminica seara? Care sunt zilele si orele de la ‘grupa oamenilor liberi’? Multumesc!

    • Cred ca vom incepe la 11:00h, insa ziua de sambata ramane fixata definitiv, nu o mai schimbam, contractele au fost deja semnate pentru aceasta zi. Pentru cealalta grupa nu am fixat inca ziua, trebuie sa asteptam sa se definitiveze orarul de la Conservator, ca sa stie si Conf. Dr Dragps Calin ce program poate sa-si faca, in functie de orele lui la facultate. GB

  • Blanca :

    Felicitari pentru idee. Mi-ar placea nespus sa pot participa. Ar fi grozav daca s-ar introduce in scoala si liceu aceste lucruri, pt ca sunt foarte importante pentru cultura generala.

    • Pai acolo se fac ore de muzica, toate lucrurile acestea se fac/ spun la acele ore. Si mai sunt si optionale, elevii pot cere astfel de cursuri, daca vor. GB

  • Doina Nitu :

    Ce initiativa MINUNATA !
    Felicitari organizatorilor, si neaparat ne vedem la curs !
    O zi cat mai frumoasa !

  • Enar Kabul :

    Felicitari pentru minunata initiativa! Toata stima!
    Mult succes!

  • arghir ciobotaru :

    O initiativa minunata! Felicitari! Multumesc domnule George pentru adaugare pe lista si pentru anunt! Incerc sa particip si eu desi nu imi e prea clar in acest moment cum as putea reusi!

  • Ovidiu Stefan :

    Minunata initiativa. Mi-as dori asa ceva si in Brasov, orasul meu. Va doresc mult succes si masa critica de cursanti.

  • Andrei :

    Cam piperat pretul mi se pare. Avand in vedere ca este imposibil sa participi la toate cursurile, mai esti plecat, mai ai alte obligatii, inseamna ca din 8 sedinte participi in mod optimist la 5-6, ceea ce duce la un cost de 250-300 lei per sedinta, plus iesitul la restaurant -care e salutar, dar costa si asta-, rezulta 300-350 lei. Un cost cam piperat, poate va ganditi la niste variante, sa platesti doar daca vii etc.

    • George Butunoiu :

      Cred ca nu ai citit bine! Cursul este FOARTE IEFTIN! Sa-ti aduc aminte ca te duci la cursuri si conferinte de dezvoltare personala si tot felul de altele asemenea si platesti mai mult decat atat ca sa asculti doua ceasuri niste platitudini debitate de diversi vorbitori de profesie, fiecare „guru” international prin leadership si cine mai stie ce, pe care le inghititi pe nemestecate… GB

  • Stefania :

    Buna ziua,
    a bucur mult de aceasta oferta de curs. Insa mi-este imposibil sa particip sambata. De aceea, va rog tare mult, analizati atent posibilitatea de gasi un orar pentru zilele lucratoare, incepand cu ora 18 sau 18.30

    De asemenea, pentru cei ce nu se pot plia pe orarul de curs sau nu se pot deplasa la curs din diverse motive, cred ca ar fi apreciata si o varianta multimedia a cursului, accesabila on-line sau pe DVD in urma platii pretului stabilit de autori, incluzand material scris si sonor.

    Cu multumiri si cele mai bune ganduri,

    Stefania

    • Multumesc pentru interes, Stefania, insa nu cred ca vom face cursul la acele ore in timpul saptamanii, imi pare rau! E un curs itinerant, dupa cum am spus, se face de fiecare data in alt loc (la Opera, Atheneu, Conservator, catedrale, cladiri private etc.) si traficul e imposibil seara in Bucuresti, la acele ore. Daca se va face in timpul saptamanii, va fi in alt interval orar. Si nu cred ca vom face acest curs online, ar fi impotriva firii, mi se pare mie. La anul, insa, e posibil sa il punem pe un DVD, daca toate lucrurile merg asa cum speram noi. GB

  • Anonim :

    Care este varsta minima pentru participarea la acest curs?
    Mutumesc,

  • Adina Tudorache :

    Care este varsta minima pentru participarea la acest curs?
    Multumesc.

  • Raul Porutiu :

    Un demers care merita toata lauda si sustinerea! De multi ani astept o asemenea initiativa. Nu sunt muzician, nu am studii in domeniu, dar fiind un mare iubitor de muzica, mi-am dorit mereu sa aprofundez, sa inteleg si sa cunosc cat mai multe despre aceasta arta care mereu ma incanta, ma imbogateste. Simteam nevoia sa o fac intr-un mod scolastic, supravegheat, indrumat, nu doar sa culeg niste carti din raft. In sfarsit s-a ivit ocazia.
    La randul meu invit iubitorii de muzica sa participe la acest curs.
    Va multumesc.

  • Vasile Gheorghe :

    Minunata idee ! Va doresc mult success !!!!

  • Rodica :

    Cum se procedeaza pentru inscrieri?

  • Vali :

    Pentru corporatisti mai greu de la 17 …

  • Daiana R. :

    Foarte frumos sa avem asa ceva si felicitari pentru programa cursului.

  • Sorin :

    Salut George,

    Foarte interesant demersul tau. Felicitari!

    PS: Cand am ajuns la „De ce Mozart a ramas in istorie si Salieri nu?” primul lucru care mi-a venit in minte a fost „Pai si Salieri de ce nu a ramas?” ca in urmatorea fractiune de secunda sa ma intreb „Cine e Salieri!?”

    O zi frumoasa,
    Sorin,

  • Bogdan Paunescu :

    Geniala initiativa. Chiar e nevoie de asa ceva in societatea asta gri si secata de valori culturale, unde paradoxal, chiar cei care au asemenea valori sunt priviti putin ciudat. Spread „the gospel”, daca ma intelegeti ce vreau sa spun. Dragos Calin e super tare pentru treaba asta. Are niste cunostinte vaste si un mod beton de a pune problema. Locatiile sunt minunate. Awesome stuff. Make it happen 🙂

  • Adresa de email nu va fi publicata.