Ord. dupa

Sala Media a Teatrului National Bucuresti a fost gazda recitalului sus...

Abel - Edison Corban was born in Bacau (Romania) and began piano lesso...

Adina Cocargeanu was born in 1985 in Constanta (Romania). She started ...

Ostad (Master) ALI ASGHAR RAHIMI

I...

”A chant of worlds – a blend of blues and songs with a drawl” is...

Ana and Marius Boldea are PhD students and graduates of bachelor and m...

Andreea Stoica: Andreea Stoica’s journey in music began at the ag...

The Dutch mezzo soprano Anne Marieke Evers studied at the Conservatory...

Inregistrarea video si galeria foto a concertului Autumn Mood de pe 29...

Avanpremiera spectacolului The Fever de la Teatrul National, care a in...

Liviu IFTENE Tenorul brașovean Liviu IFTENE, născut în 13 m...

Inregistarea video a concertului Chants of Lights, sustinut de Ali As...

CHRISTIAN BADEA – Symphony and Opera Conductor Christian Bade...

Banca Transilvania Deloitte Mobexpert

Tineri muzicieni au concertat în  celebra biserică St. Martin-in-th...

Societatea Muzicala, The Cotroceni National Museum and The Ministry...

The Farewell concert that HE Arthur Mattli, Ambassador of Switzerland,...

  Conf. Dr. Dragos Calin si-a desfasurat activitatea stiin...

Constantin Borodin s-a nascut la Chisinau, Republica Moldova si studia...

Cornelius Zirbo, 20, was born in Cluj-Napoca where he began his musica...

Cântul bizantin își are rădăcinile în tradiția rugăciunii bibl...

The Ministry of Foreign Affairs, The Cotroceni National Museum and Soc...

Welcome Concert to the newly arrived Ambass...

Afiseaza
comentarii

Proiectul „OPERA RARA” ROMÂNIA ia naștere la inițiativa sopranei Simona-Nicoletta Jidveanusoprană de o muzicalitate fermecătoare, cu o tehnică vocală impecabilă (Marcel Spinei), voce de o penetranţă şi plasticitate timbrală remarcabile, cu un ambitus generos şi joc de scenă dezinvolt (Despina Petecel-Teodoru). Sopranei manager de proiect, doctor în artele muzicale, îi aparține conceptul, care se referă la reprezentarea în primă audiție absolută pe scenele din România a unor opere necunoscute publicului nostru și care nu fac parte din stagiunea permanentă a caselor de operă. Cu dezideratul colegilor din distribuție, soprana a pus în circulație partiturile operelor (varianta canto-pian) în vederea reprezentării lor dramatico-scenice.

Aceste capodopere sunt edificatoare stilului Romantic, perioadă încadrată între 1792 (anul nașterii lui Giocchino Rossini) și 1848 (anul morții lui Gaetano Donizzetti) în care s-a manifestat vocalitatea Belcantotehnică ce constituie fundamentul Școlii de cânt. În seria titlurilor de operă alese se regăsesc creații aparținând celor trei compozitori romantici belcantiști (Rossini, Bellini, Donizetti) dar și opere create ulterior și prezintă reminiscențe stilistice belcanto: I Mansnadieri (Giuseppe Verdi), Candide (Leonard Bernstein), La Sonnambula (Vincenzo Bellini), Semiramide (Gioacchino Rossini), Il Corsaro (Giuseppe Verdi),  L’Assedio di Corinto (G.Rossini), La rondine (Pietro Mascagni), Beatrice di Tenda (V.Bellini), I Puritani (V.Bellini), Hamlet (Ambroise Thomas), Il Pirata (V.Bellini), Edgar, (Pietro Mascagni).

Scopul proiectului este readucerea în prim-plan a unor roluri de operă rar abordate, dar cu o deosebită importanță psihologică – cognitivă, empatică și estetică – funcții ale artei interpretative muzicale.

Ineditul conceptuluiOPERA RARA” ROMÂNIA constă în montarea semi-scenică a operelor propuse, cu decoruri și costume minimale dar respectând tradiția culturală a epocii de referință. Forma de prezentare este cea concertantă cu acompaniament pianistic, în prim-plan situându-se calitățile timbrului vocal-solistic și impactul lui asupra auditoriului în contextul dramaturgiei.

Nu în utimul rând, ne dorim inițierea stagiunii „OPERA RARA” ROMÂNIA în 2018, anul sărbătoririi a 100 de ani de la nașterea țării – Unirea Basarabiei cu România.

Am ales opera I Masnadieri de Giuseppe Verdi ca pilot al seriei deoarece a fost rar interpretată chiar și în străinătate, în România fiind abordată doar la Opera Maghiară din Cluj (2013) într-o variantă maghiară a textului, dar apoi abandonată. Pentru frumusețea și strălucirea muzicii, dar și pentru paleta largă a sentimentelor exprimate, opera merită să fie readusă în atenția publicului de operă și al realizatorilor ei.


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close