Teologia studiata pe teme specifice; Contine mai multe discipline: Apologetica si Teologia Fundamentala, Dogmatica,...

Ord. dupa

Adrian Nicolae Lemeni  s-a nascut la data de 27 septembrie 1971, in o...

Adrian Niculcea s-a nascut la 2 decembrie 1954 in Bucuresti, si este u...

1 comentarii

Parintele profesor Cristinel Ioja s-a nacut in data de 9 martie 1974 i...

Daniel Munteanu este un teolog si cercetator ortodox, cadru didactic a...

Parintele Gheorghe Holbea este un cunoscut teolog, cadru didactic si p...

Gheorghe Petraru este preot ortodox si profesor de Teologie Sistematic...

Gheorghe Popa s-a nascut pe 27 august 1956 si este un preot si profeso...

Parintele Gheorghe Remete s-a nascut in anul 1954 si  este cadru dida...

Ioan Cristinel Tesu s-a nascut la 9 februarie 1968 in municipiul Iasi ...

Ioan Emil Jurcan este cunoscut cadru didactic universitar si decan al ...

Ioan Ica Jr. s-a nascut la data de 15 august 1960, in municipiul Sibiu...

Ioan Sauca este un cleric ortodox apartinand Patriarhiei Romane, dar s...

1 comentarii

Ioan Tulcan este un profesor de Teologie ortodoxa, specializat in Teol...

Nascut la 26 iunie 1967, in Berca, jud. Buzau, Laurentiu Tanase este ...

Mihai Himcinschi este un reputat teolog, profesor universitar, dar si ...

Radu Preda, nascut in anul 1972 in Galati, este un teolog roman, confe...

Remus Rus s-a nascut la 1 ianuarie 1942 in Brasov, dar este de origine...

Sebastian Moldovan este cadru didactic universitar, care activeaza la ...

Ștefan Buchiu  s-a născut la data de 27.03.1953 în municipiul Pite...

1 comentarii

Tache Sterea este preot ortodox si profesor de Teologie Sistematica la...

Vasile Raduca s-a nascut la data de 6 noiembrie 1954 in municipiul Tar...

3 comentarii
Afiseaza
comentarii

Adrian Niculcea s-a nascut la 2 decembrie 1954 in Bucuresti, si este un cunoscut profesor de Teologie Sistematica, dar si cleric ortodox.

Dupa absolvirea Seminarului Teologic Ortodox din Bucuresti (1974) si efectuarea stagiului militar, Parintele Adrian Niculcea a urmat cursurile Institutului Teologic Universitar din Bucuresti (1975-1979), pentru ca in 1998 sa devina doctor in Teologie.

De asemenea, Parintele Niculcea s-a casatorit cu Carmen Dobre (1984), avand 3 copii, si a fost hirotonit preot (1984) pe seama Parohiei Dragomiresti-Deal (Ilfov), unde a slujit intre 1984-1989, pentru ca intre 1989-1996 sa activeze la Schitul Darvari din Bucuresti, iar intre 1996-2011 a slujit ca preot la Parohia Pogorarea Sf. Duh-Titan din Capitala.

Parintele Adrian Niculcea este cadru didactic la Facultatea de Teologie a Universitatii Ovidius din Constanta, unde ocupa un post de profesor universitar, dar si indrumator de doctorat.

Activitatea stiintifica si de cercetare academica a Parintelui Adrian Niculcea s-a materializat printr-o bogata lista de publicatii (articole si carti) pe care acesta le-a publicat de-a lungul vremii, dintre care amintim selectiv:

  1. SEMNIFICAŢIA MĂRTURISIRILOR DE CREDINŢĂ ÎN PROTESTANTISM ŞI SARCINILE TEOLOGIEI ORTODOXE, în revista Patriarhiei Române Ortodoxia, 2003, 1-2, (26 pagini).
  2. SARCINILE TEOLOGIEI ORTODOXE ÎN RAPORT CU LUMEA CATOLICĂ, în Analele Universităţii „Ovidius” Constanţa. Seria Facultăţii de Teologie Ortodoxă, editura Ovidius University Press, 2003, 1, (13 pagini).
  3. NECESITATEA UNUI PROGRAM FUNDAŢIONIST PENTRU A ASIGURA SCRIPTURII UN ROL PE MĂSURĂ ÎN LUMEA MODERNĂ, comunicare susţinută la simpozionul „Sfintele Scripturi în societatea modernă” organizat de Institutul Penticostal din Bucureşti şi publicată în revista învăţământului superior teologic penticostal din România Pleroma, 2006, 2 ISSN 1454-7015, (23 pagini).
  4. DIVERGENȚELE ÎN PROBLEMA METODEI ÎN TEOLOGIE ȘI CONSECINȚELE LOR ASUPRA ECUMENISMULUI. DE LA EXPERIENȚA LUI IISUS CEL ISTORIC LA VEDEREA SLAVEI SALE NECREATE, referat prezentat la Al II-lea Colocviu Național de Teologie Dogmatică. București, 22-23 mai 2008 consacrat „Metodelor de cercetare în teologia dogmatică”, organizat de Facultatea de Teologie Ortodoxă din București și publicat în volum la editura Sigma, București 2009, ISBN 978-973-649-550-2, (32 pagini).
  5. FUNDAMENTELE FILOZOFICE ALE RUPTURII DINTRE VIZIUNEA RELIGIOASĂ ŞI CEA ŞTIINŢIFICĂ DESPRE LUME, comunicare susţinută şi publicată la simpozionul „Ştiinţă şi religie. Conflict sau convergenţă ?” al Centrului de Cercetări Teologice, Interculturale şi Ecumenice „Sf. Ioan Casian” al Facultăţii de Teologie „Ovidius” din Constanţa, noiembrie 2005, editura Vasiliana ’98, Iaşi 2005 ISBN 973-7737-63-6, (45 pagini).
  6. ŞTIINŢĂ ŞI ORTODOXIE. INCOMPATIBILITĂŢILE UNEI RELAŢII RECENTE, comunicare susţinută la cea de a IX-a conferinţă europeană de ştiinţă şi teologie ESSSAT de la Iaşi, aprilie 2006 şi publicată în revista de ştiinţe socio-umane a Institutului de Cercetări Economice şi Sociale „Gh. Zane” al Academiei Române, Filiala Iaşi, Sympozion, 2006, nr. 1 (7), ISSN 1584-174-X, (9 pagini).
  7. FILOZOFIA ANTICĂ A NATURII ŞI REACŢIA PĂRINŢILOR BISRICII, comunicare susţinută la simpozionul internaţional „Cosmosul între frumos şi apocaliptic” organizat de facultatea de teologie ortodoxă de la Alba Iulia în 4 – 6 mai 2007 şi publicat în volum la editura Reîntregirea, ISBN 973-7879-63- 5, (24 pagini).
  8. SFÂNTA TREIME ÎN FIINŢA ŞI VIAŢA BISERICII, Editura Arhetip, Bucureşti 2001 ISBN 973-9296- 28-0, (469 pagini). (teza de doctorat în teologie, specialitatea „dogmatică ortodoxă comparată”).
  9. ACTUALITATEA DOGMEI TRINITARE PENTRU ECUMENISMUL CONTEMPORAN, comunicare susţinută şi publicată la simpozionul internaţional „Ortodoxia românească şi rolul ei în mişcarea ecumenică. De la New Delhi la Porto Alegre: 1961 – 2006” organizat AIDRom-Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România şi de Centrul de Cercetări Teologice, Interculturale şi Ecumenice „Sf. Ioan Casian” al Facultaţii de Teologie Constanţa, editura Vasiliana ’98, 2006 ISBN-10 973-7737-95-4 , (27 pagini).
  10. ORIGINILE PROBLEMEI PURCEDERII SF. DUH, în revista Sfintei Mitropolii a Munteniei şi Dobrogei Glasul Bisericii, 1988, 6, (14 pagini).
  11. CONSUBSTANŢIALITATE ŞI ESENŢIALISM ÎN TEOLOGIA TRINITARĂ CATOLICĂ, în revista Sfintei Mitropolii a Munteniei şi Dobrogei Glasul Bisericii, 1989, 1, (20 pagini).
  12. RECONSIDERARE A CONCILIULUI AL III-LEA DE LA TOLEDO ŞI ACTUALITATEA EI ECUMENICĂ, în revista oficială a Arhiepiscopiei Timişoarei şi Caransebeşului şi a Episcopiei Aradului Altarul Banatului, 1990, 5-6, (16 pagini). 6. INVĂŢĂTURA PROTESTANTĂ DESPRE SF. TREIME ŞI CONSECINŢELE EI ECLEZIOLOGICE, în revista facultăţilor de teologie din Patriarhia Română Studii teologice, 2002, 3-4, (20 pagini).
  13. PROBLEMA CUNOAŞTERII NATURALE A LUI DUMNEZEU ŞI ARGUMENTELE RAŢIONALE, studiu publicat la editura Cultea veche în revista Transdisciplinarity in Science and Religion, 2007, 1, ISSN 1843 – 3200, (11 pagini).
  14. SEMNIFICAȚIA ORIGINARĂ, ANTIARIANĂ A FORMULEI LATINE „SPIRITUS SANCTUS A PATRE FILIOQUE PROCEDIT” ȘI ACTUALITATEA EI ECUMENICĂ, în revista Patriarhiei Române Ortodoxia, 2009, 1, IISN 1015-1044, (11 pagini).
  15. CEARTA UNIVERSALIILOR ŞI ARGUMENTELE RAŢIONALE ÎN FAVOAREA EXISTENŢEI LUI DUMNEZEU, Editura Arhetip, Bucureşti 2002 ISBN 973-9296-32-7, (243 pagini).
  16. CUNOAŞTEREA NATURALĂ A LUI DUMNEZEU. DE LA AUTORII BIBILICI LA GÂNDITORII MODERNI, Editura Vasiliana ’98, Garuda – ART, Iaşi 2006 ISBN 9975-933-04-1, (218 pagini).
  17. ORIGINILE ISTORICE ŞI METAFIZICE ALE DOCTRINEI PROTESTANTE A PREDESTINAŢIEI, în revista facultăţilor de teologie din Patriarhia Română Studii teologice, 2002, 3-4, (14 pagini).
  18. IDOLATRIA ŞI ADEVĂRATA CUNOAŞTERE A LUI DUMNEZEU ÎN CĂRŢILE VECHIULUI TESTAMENT, în buletinul oficial al Patriarhiei Române Biserica Ortodoxă Română, 2004, 9-12 ISSN 0257-4667, (15 pagini).
  19. OPERA DE RĂSCUMPĂRARE. GENERALITĂŢI, în buletinul oficial al Sfintei Arhiepiscopii a Tomisului şi al Facultăţii de Litere şi Teologie Ortodoxă Revista de teologie „Sf. Andrei”, 2001, 9 ISSN 1454-1823, (17 pagini).
  20. HRISTOLOGIILE ERETICE, Editura Arhetip, Bucureşti 2002 ISBN 973-9296-32-7, (302 pagini).


  • Davidescu Doru :

    Cu un regret profund pentru acest act de vandalism, trebuie să acceptăm că toate acestea se explică prin lipsa de preocupare, dar mai ales prin lipsa de înțelepciune a slujitorilor în educarea tinerei generații. Prea Cucernici Părinți, nu ați știut și nu știți rostiți cuvât cu putere multă pentru a-i recupera și pe acești rătăciți.
    Habar nu aveți să gestionați situațiile. Acum spuneți: Oare chiar vor avea tupeul să vină? fiindcă vă temeți de marșul pentru libertate al anticreștinilor în loc să profitați de el pentru a-i întoarce cu fața spre Adevăr, pe ei și întreaga lume. Dreapta Credință n-are voie să se teamă. Frica nu-i de la Dumenzeu.
    Dar, atenție cum vă pregătiți, că și după Sfânta Liturghie sunt destui cei care pleacă, fiindcă predica este neadecvată la prezent, iar unele din persoanele care rămân, mai ales doamnele în vârstă vorbesc între ele. Calitatea oamenilor depinde de calitatea preoților care îi educă. Respectul pentru Biserică apără Biserica. Fără acest respect, Poliția și Procuratura pot face prea puțin oricâte camere video de supraveghere video veți monta.
    Regret, dar culegeți ce ați prășit. Nu v-ați trezit nici după ratarea referendumului pentru familie. Până la urmă:Vai nouă, cărturari … zugrăviți pe dinafară. Dincolo de proverbialele bune intenții n-am făcut nimic pentru aducerea la zi a teologiei ortodexe la înălțimea provocărilor actuale.
    Rugându-mă pentru înțelepciune
    Doru Davidescu

  • Leave a Reply to Davidescu Doru Cancel reply

    Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close