Câștigătoare a Marelui Premiu a Concursului Internațional de Pian George Enescu 2001, precum și a Premiului Alexis Weissenberg Elveția și a Glass Sellers Trophy Londra 2010, Diana Ionescu a cântat în cadrul unor festivaluri importante precum Verbier Festival, Progetto Martha Argerich-Lugano, Kyoto Music Festival, George Enescu Festival și Beethoven Festival London.
Aceste realizări au adus-o în atenția unor faimoși muzicieni: Martha Argerich, Alexis Weissenberg, Ion Marin, Richard Goode și Murray Perahia, cu care a avut ocazia să colaboreze în turnee importante din întreaga lume, cum ar fi în Franța, Belgia, Olanda, Spania, Elveția, Japonia și Statele Unite ale Americii. De remarcat și colaborările cu Cvartetul Belcea, Cvartetul Gemeaux, Cvartetul Transilvan, cu sopranele Leontina Văduva și Teodora Gheorghiu, cu interpreți ca Valeriy Sokolov, Vlad Maistorovici, David Cohen, Bartholomew LaFolette, Pau Codina sau dirijori ca Peter Stark, Jean François Antonioli, Walter Hilgers, Vlad Conta, Gabriel Bebeșelea.
În 2015 a fondat vibrate!festival Brașov alături de Vlad Maistorovici, eveniment internațional anual care explorează modalități de a împrospăta experiența ascultării muzicii clasice. Prilej de întâlniri unice ale artiștilor inovatori de talie internațională, festivalul se adresează unui segment larg al publicului prin programe eclectice și proiecte multidisciplinare în spații consacrate și alternative.
Diana Ionescu s-a născut în România și a început să studieze pianul cu Prof. Sanda Bobescu și cu Prof. Olga Szell. Este absolventă a Liceului de Muzică George Enescu și a Universității Naționale de Muzică din București, unde a fost elevă a maestrului Dan Grigore. Și-a perfecționat arta interpretativă la Guildhall School of Music din Londra cu Joan Havill și Ronan O’Hora. A beneficiat de mentoratul pe termen lung al maeștrilor Alexis Weissenberg și Richard Goode.
“…sclipiri de virtuozitate și temperament a la Martha Argerich… momente magice care aduc aminte de Maria Juao Pires. Am fost martorii unei extraordinare empatii între solistă și orchestră care ne-a amintit de cele mai bune momente ale lui Nigel Kennedy” – Classical Source
Winner of the Gold Medal of the George Enescu International Piano Competition and the Alexis Weissenberg Prize, Romanian pianist Diana Ionescu has appeared at major festivals such as Verbier Festival, Progetto Martha Argerich-Lugano, Kyoto Music Festival, George Enescu Festival and Beethoven Festival London.
These achievements brought her to the attention of world famous musicians such as Martha Argerich, Alexis Weissenberg, Ion Marin, Richard Goode and Murray Perahia, which led to performing opportunities in major venues throughout the world including France, Belgium, Holland, Spain, Switzerland, Japan and the USA. Notable collaborations include the Belcea Quartet, Gemeuax Quartet, Cvartet Transilvan, sopranos Leontina Văduva and Teodora Gheorghiu, performers Valeriy Sokolov, Vlad Maistorovici, David Cohen, Bartholomew LaFolette, Pau Codina and conductors Peter Stark, Jean François Antonioli, Walter Hilgers, Vlad Conta, Gabriel Bebeșelea.. In 2015 she has founded vibrate!festival in the touristic city of Brașov, Transylvania, a chamber music festival that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. In 2015 he has founded vibrate!festival Brașov, Transylvania, an event that explores ways of refreshing the listening experience of classical music. Bringing together world-class innovative artists from all across Europe, the festival reaches out to a wide audiences through eclectic repertoire and cross-discipline projects in alternative spaces.
Diana Ionescu was born in Romania and started studying piano with Prof. Sanda Bobescu and then with Prof. Olga Szell. She graduated from the George Enescu Music School and the National University of Music Bucharest where she studied with maestro Dan Grigore. She perfected her art at the Guildhall School of Music in London with Joan Havill and Ronan O’Hora. She has benefitted from long term mentorship from Alexis Weissenberg and Richard Goode.
“…flashes of Argerich-type bravura and temperament back-to-back with those blissful moments of reserve we recall from Pires at her most focussed. (…) there was a chamber-music rapport with the orchestra reminiscent of Nigel Kennedy at his considerable best.” Classical Source