Informatii despre viata culturala romaneasca

Ord. dupa

MEŞTERUL MANOLE – OPERĂ ROCK în concert – premieră cu casa în...

Camerata Regală, ansamblu aflat sub Înaltul Patronaj al Alteţei Sal...

Fundația Regală Margareta a României lansează selecția național...

Concertul Regal Caritabil - spectacol-eveniment al generozității și...

Muzicieni de excepție pe scena Ateneului Român, la Concertul Regal c...

Classics for Pleasure revine în Piața Mare din Sibiu, în perioada 1...

30 iunie – 2 iulie: acrobaţii aeriene, Spectacole pe apă, personaj...

O Magnum Mysterium - Concert de muzică sacră susținut de Corul Rega...

Festivalul Classics for Pleasure revine anul acesta în Piața Mare di...

Festivalul Classics for Pleasure revine anul acesta în Piața Mare di...

Corul Național de Cameră „Madrigal - Marin Constantin” aniversea...

Expoziţia „Călătorie în lumea stampelor Meiji” se prelungeşte...

S-a lansat concursul național de compoziție ENCORE,  dedicat tineri...

Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti participă şi ...

Call for entries: Proiecte culturale pentru oraş pot fi înscrise pâ...

MISIUNE ISPITITOARE un spectacol de Liana Ceterchi Adaptare după c...

Pianistul Kirill Richter vine la București pentru un concert emoțion...

Identități – prima expoziție de arte vizuale și recital de muzic...

România are nevoie de artă! O nouă generație de 30 de muzicieni...

Două montări de anvergură ale Teatrului Naţional ”Mihai Eminescu...

Un spectacol modern bazat pe muzică clasică, oferit la Gala Tinere T...

Scriitorul algerian Habib Tengour este laureatul Premiului Benjamin Fo...

MUZEUL NAȚIONAL DE ARTĂ CONTEMPORANĂ lansează noul sezon expoziți...

Teatrul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti anunţă premiera spec...

Un nou spectacol creat de artiști tineri are premiera în cadrul Prog...

Afiseaza
comentarii

Horezu Summer Music Academy, by „Irina Satchi” Cultural Association

24 iulie – 3 august 2016

Canto – Pian – Vioara – Violoncel – Flaut / Clarinet – Compozitie – Critica Muzicala

Horezu Summer Music Academy reprezinta sansa de a imbina eficient procesul de dezvoltare muzicala cu zilele de vacanta intr-un cadru natural si turistic. Proiectul este gandit ca fiecare participant sa beneficieze de intalniri individuale cu mentorul ales alaturi de corepetitor, seminarii colective de critica si cultura muzicala, cursuri de analiza de partituri, recitaluri si concerte (stabilite de mentori si organizatori), cazare si 3 mese pe zi, activitati de timp liber (excursii, vizite la ateliere de olarit, drumetii), iar la final diploma prin care se atesta participarea activa la programul Horezu Summer Music Academy 2016.

Echipa de mentori editia 2016: Georgeta Stoleriu (canto), Viniciu Moroianu, Lavinia Coman, Carmen Botezatu-Enescu (pian), Alina Nauncef (vioara), Nicolae Coman (analiza de partituri / compozitie), Octavian Lup (violoncel), Cosmin Harsian (clarinet), Elida Tartopan (self-management / flaut), Carina Aghenie (corepetitie). Oferta de cursuri a fost extinsa pentru clarinet, violoncel, muzica de camera* si citire la prima vedere* (*incluse in pachet).

Horezu Summer Music Academy isi incepe povestea cu multi ani in urma, atunci cand profesoara de pian Irina Satchi aducea la Ramnicu Valcea importanti maestrii muzicieni ai timpului, George Manoliu, Serafim Antropov, Gheorghe Halmos, Radu Negreanu, sub umbrela Cursurilor Muzicale de Vara.

Incepand cu anul 2015, Asociatia Culturala „Irina Satchi” si-a propus sa relanseze ideea, sub un nou proiect muzical, de data aceasta in minunata zona a Horezului. Experienta primei editii unde au fost invitati tineri muzicieni (elevi, studenti si profesionisti) sa participe la Horezu Summer Music Academy sub indrumarea unor mentori de renume precum pianistul Viniciu Moroianu, soprana Georgeta Stoleriu, muzicologul Lavinia Coman sau compozitorul Nicolae Coman (vezi echipa de mentori) a fost una de succes.

Costuri

Taxa de participare de 1300 de lei (taxa nu include transportul participantilor) va fi platita in doua rate dupa cum urmeaza:

  1. 600 de lei pana la data de 22 iunie 2016 in contul Asociatiei Culturale „Irina Satchi” cu mentiunea „Horezu Summer Music Academy” RO27RNCB0263108665310001 deschis la BCR Sucursala Ramnicu Valcea
  2. 700 de lei la data de 24 iulie 2016 la momentul sosirii.

Se asigura cazare si masa in Pensiunea „La Ogre”, Horezu (piscina, spatiu de agrement) – pentru mai multe imagini www.laogre.com.

Participantii sectiilor vioara, violoncel si instrumente de suflat sunt rugati sa-si aduca propriile pupitre.

Din repertoriul propus pentru cursuri este indicat sa faca parte minim o lucrare de prezentat in recitaluri.

Mentori – cursuri individuale

Georgeta Stoleriu – UNMB – canto

Personalitate artistica pregnanta si complexa, soprana Georgeta Stoleriu se exprima in dubla ipostaza: de artist muzician interpret si de pedagog. Se poate constata astazi existenta unei veritabile scoli de canto ce ii poarta numele, scoala ale carei radacini pornesc din arta Yolandei Marculescu, mentor care i-a condus pasii formarii profesionale si umane. Nu intamplator, onorand memoria maestrei, Georgeta Stoleriu acorda „Bursa Yolanda Marculescu”, din fonduri personale, anual, incepand cu anul 1995.

Viniciu Moroianu – UNMB – pian

Activitatea sa artistica include peste 850 de aparitii scenice, in recitaluri, concerte camerale si ca solist cu orchestra. Are un repertoriu vast, incluzand prime auditii si lucrari ample mai rar abordate. A concertat in numeroase turnee in Europa. In prezent este profesor universitar la Catedra de pian principal a Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti. Maestrul Valentin Gheorghiu spunea despre pianist in 1998: „In generatia lui, este poate chiar primul. Ii intrevad un viitor stralucit in arta pianistica„.

Alina Nauncef – Universitatea Transilvania Brasov, Facultatea de Muzica – vioara

Incepand din anul 2006, a realizat alaturi de pianista Liliana Iacobescu, Integrala lucrarilor pentru pian si vioara de George Enescu, Integrala sonatelor pentru vioara si pian de W. A. Mozart, Integrala sonatelor pentru pian si vioara de L.v. Beethoven si a sustinut recitaluri dedicate muzici romanesti la Ateneul Roman din Bucuresti. Intre anii 2012-2015, realizeaza alaturi de pianista Liliana Iacobescu, Integrala sonatelor romantice, la Muzeul „Casa Muresenilor” din Brasov, in cadrul unui proiect sponsorizat de UCIMR.

Octavian Alin Lup – Colegiul National de Arte „Dinu Lipatti”, Bucuresti – violoncel

Violoncelistul Octavian Alin Lup, este absolvent al Liceului de Muzica din Cluj si al Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti, la clasa profesorului Marin Cazacu. A continuat sa se perfectioneze in arta violoncelistica la Conservatorul National Superior din Paris unde a studiat cu personalitati marcante precum Roland Pidoux si Xavier Philips. Este Membru al Cvartetului Cellissimo alaturi de Marin Cazacu, Alexandra Gutu, Razvan Suma. Este distins cu numeroase premii, iar in anul 2014 a fost semifinalist la Concursul International George Enescu Bucuresti, situandu-se intre primii sase concurenti. A sustinut numeroase concerte si recitaluri atat in tara cat si in strainatate – Maroc, Austria, Elvetia, Israel, Olanda, Franta, Ungaria, Spania. In anul 2012, a fost selectat sa participe ca membru activ la master-class-urile organizate de una dintre cele mai prestigioase institutii muzicale din lume, Kronberg Academy.

Carmen Enescu – UNMB – pian

Elevii si studentii profesoarei Carmen Enescu au obtinut numeroase premii la olimpiadele si concursurile nationale si internationale din Italia, Spania, Franta, Grecia, Bulgaria, Malta sau Maroc. Este membra in jurii de specialitate iar in 2008 a primit Diploma de excelenta pentru palmaresul realizat in domeniul educatiei din partea Guvernului Romaniei.

Lavinia Coman – UNMB – pian

A desfasurat o activitate sustinuta de muzician interpret, concertand ca solista in colaborare cu filarmonicile din tara si numeroase turnee in Europa. In domeniul pedagogic, pe langa activitatea permanenta ca profesor de pian, a sustinut cursul de Didactica specialitatii, din 1988 pana in prezent. Este laureata a doua premii UCMR in muzicologie in anii 2008 si 2015.

Nicolae Coman – compozitie

S-a numarat printre studentii prestigioasei clase de compozitie a lui Mihail Jora, de la Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti. Dupa o scurta perioada de cercetare stiintifica la Institutul de Folclor din Bucuresti, in 1963 devine asistent in institutia pe care o absolvise, unde a predat pana in 2014, in calitate de profesor universitar; armonie si compozitie. A scris poezii pentru piesele vocale, corale si vocal-simfonice proprii, dar si la solicitarea altor compozitori, a tradus librete de opera si poeme din lirica universala.

Cosmin Harsian – clarinet – Facultatea de Muzica – Universitatea de Vest, Timisoara

In prezent este lector universitar la Universitatea de Vest, Timisoara. Si-a definitivat studiile universitare de master si doctorat la Universitatile din Illinois si Kansas, Statele Unite ale Americii. A sustinut o bogata activitatea concertistica in America si Europa, cu participari in jurii de specialitate si a oferit master-class-uri in universitati din cele doua continente. A obtinut numeroase premii nationale si internationale. In urma implicarii cu profesionalism in proiectul Orchestra Nationala de Tineret, ne-a fost recomandat de maestrul Marin Cazacu.

Elida Tartopan – flaut

A studiat la Liceul de Muzica „Dinu Lipatti” din Bucuresti cu profesorul Virgil Opritoiu si in paralel cu studiile universitare s-a perfectionat anual la masterclassuri internationale de flaut cu profesori renumiti, ca: Andras Adorjan, William Bennett, Jean-Claude Gerard, Christian Studler, Janos Balint. In prezent este doctorand la Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti la clasa prof.univ.dr. Serban-Dimitrie Soreanu. A sustinut recitaluri solo si camerale in Romania, Cehia, Germania, Elvetia si Letonia, fiind membra fondatoare a duo-ului cameral Image in formula flaut-pian, cu care activeaza de peste 7 ani. Activitatea sa artistica cu numeroase participari la concursuri si festivaluri este dublata de activitatea pedagogica.

Curs colectiv (inclus in pachet): Critica si cultura muzicala – Lavinia si Nicolae Coman

Acompaniament* (inclus in pachet):

Carina Aghenie – Teatrul Muzical „Nae Leonard” din Galati

(comunicat de presa)


  • Ann :

    Horezu Summer Music Academy sau „Muzica pe genunchi”.

    Pentru cine are chef vara de distractie cu grupul si de o baie intr-un bazin vopsit cu albastru si intitulat „piscină”, plin de gozuri negre pe fund, undeva la o pensiune obscură din capătul orășelului Horezu, atunci veți nimeri foarte bine. Mai ales dacă sunteți dispuși financiar, înțelegând că din cei 1300 lei, avansul de 600 lei ce nu poate fi returnat (si pe care trebuia sa-i dam cu minim luna inainte), cu siguranță contribuie la onorariul, cazarea și masa profesorilor si organizatorilor, iar cei 700 rămasi pe care ii dati in momentul in care ajungeti acolo inseamna masa si cazarea voastră. In niciun caz sa nu va asteptati la o directa proportionalitate intre pretul total si calitatea sederii.

    Enumar cateva din neajunsurile acestei experiente atat de ridicata în slavi:

    1. Discriminare în privința condițiilor de cazare care puteau fi în cel mai bun caz decente și în cel mai rău caz de regim de tabără de refugiați (7-8 persoane la o singură baie), in camere fără sifoniere. Ca sa nu mai mentionez ca pozele de pe site-ul pensiunii (ce ne-au fost recomandate de catre organizatori) difera TOTAL de ceea ce am gasit acolo.
    2. Disproportie intre numarul de paturi si numarul cursantilor. Unii au dormit cate 3 inghesuiti intr-un pat de 2-3 persoane, cu toate că au platit acelasi pret ca cei care au avut patul propriu.
    3. În decurs de 10 zile, gunoiul din camere/băi s-a strans o singură dată, hârtia igienică a fost de cea mai proastă calitate (cea gri, aspră), cu toate că a fost cumpărată de organizatori (din banii cursanților).
    4. Conditii vitrege de studiu. Săli cu pian insuficiente. Unii repetau în camere. (flaut, violoncel, chiar si canto)
    5. Numărul orelor INDIVIDUALE cu profesorii de specialitate au variat în functie de disponibilitatea/cheful acestora. Unii au lucrat mai mult cu studentii clasei lor (5/6 ore), altii NU mai mult de 2 ore (repet, ore INDIVIDUALE) puse cap la cap în decurs de 9 zile. In astfel de conditii, mai bine alegeam un masterclass de cateva zile oriunde altundeva, cu cazare intr-un hotel. Plateam aceeasi suma, dar nu ma stresam timp de 10 zile in Horezu si nu mai suportam ortopraxia vulgară a organizatorilor care căutau „mântuirea” prin mânăstirile din zonă.
    6. Mesele le luam la o pensiune aflată la 400 m. Din fericire, mâncarea a fost decentă și preparată în conditii bune, desi cele 4 cazuri de afectiuni gastrice (vomă, dureri de cap, febra etc) pot ridica semne de intrebare, mai ales avand in vedere si apa din bazin al cărei grad de curățenie este discutabil.
    7. Excursiile au insemnat doar 3 deplasari: una la manastirea Arnota cu ocazia recitalului individual de violoncel al profesorului coordonator, alta la mânăstirea Polovragi si la pestera Polovragi, in interiorul căreia a trebuit sa intram pentru 20 min, la 9 grade Celsius, pentru recitalului profesoarei de flaut (aici trebuie sa mentionez ca, desi am fost preveniti de catre organizatori sa ne luam haine mai groase pt ca in pestera este racoare, nu am fost informati corect cu privire la temperatura din interior. La 9 grade celsius este frig, nu racoare, avand in vedere temperatura de 30 grade de afara). Bineinteles ca am inghetat. O alta excursie si ultima de altfel, a fost la mânăstirea Hurezi, cu ocazia concertului final al clasei de canto. In interiorul salii era foarte cald, iar celor care cantau le era probabil si mai rau, avand in vedere ca au stat in picioare, nemiscati pe toata durata concertului de o oră si ceva(cu exceptia momentului in care cantau). Ca atare, una dintre fetele de la canto chiar a lesinat inainte de final. Ar mai fi trebuit sa fie o excursie cu toti, dar din cauza drumului de acces problematic (si pt ca era musai ca profesorii si organizatorii, mânați de aceeași formă vulgară de ortoprxie, sa-si gaseasca „mantuirea” la o manastire din varf de munte) am fost lasati aproape o zi intreaga sa ne ocupam timpul cu piscina, mesele de biliard si de ping pong. Cine a putut, a mers cu masina personala in satul olarilor. Nu au avut loc drumetii organizate sau vizite planificate la atelierele mesterilor olari. Pe acestea le faceai pe cont propriu (daca puteai).

    Nu contest valoarea cursurilor muzicale de vară inițiate de profesoara Irina Satchi in urma cu mai bine de 30 ani, la Ramnicu Valcea . Insa ceea ce se intampla acum, chipurile, ca o reinnoire a ceea ce a fost odata, este o bataie de joc, in primul rand, la adresa parintilor copiilor care finanteaza o asemenea vacanta in scopuri culturale si in beneficiul evolutiei copilului.
    Am scris acestea nu pentru cei care s-au bucurat de anturaj/pisicina/distractie, in pofida studiului deficitar, ci pentru aceia care chiar au anumite asteptari de la o asemenea asa-zisa „scoala de muzica de vara”. Măcar oamenii sa fie in cunostinta de cauza.

  • Maria :

    Buna ziua, unde putem gasi formularul de inscriere?
    Va multumesc.

  • Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close