Compozitori romani contemporani si muzica lor

Ord. dupa

Serban Nichifor - Transylvanian Bluegrass IOAN HAREA (Solo Violin)...

Composed, arranged, produced, engineered and mixed by Lucian Manea Cop...

Lucian Manea - Colorations; Composed, arranged, produced, engineered a...

Romeo Cozma - Fantezie pentru cvartet de clarinete Cvartetul de clari...

"Meditatiile unui fagot singuratic", for solo bassoon - Cristian Bence...

1 comentarii

Vladimir Cosma - Sentimental Walk Cariera internationala a lui Vlad...

Vladimir Cosma - Le diner de cons ("Cina prostilor") Cariera intern...

Cristian Marina - "High Anxiety" (1995/99) for ensemble Kammarensembl...

Cristian Misievici - Simfonia De natura poesis, p.III "Lamentatie si D...

Vlad Maistorovici - Cadence en espace for viola and piano; Daniel P...

Mihaela Vosganian: Concert pentru clarinet si orchestra Orchestra Nat...

Catalin Cretu, "Die Metamorphose von Bruder Jakob" for 8 celli; Laura ...

Live recording from the recital on November 8th 2011 at the George Ene...

The pieces - originally commissioned as part of the LSO Panufnik Schem...

Dan Dediu : Vocal piece, verses by Rilke and Hölderlin Calmus-Ensemb...

Doina Rotaru: "Japanese Garden" (2006) for flute and pre-recorded soun...

Lord Have Mercy y el Glory de Sabin Pautza (n.1943) Cantado por el Cor...

Cornel Taranu composed several chamber music pieces with saxophone sin...

Pascal Bentoiu studied harmony, counterpoint and composition with Miha...

Carmen Carneci - HESPERIDE for Cello and Piano, in interpretarea violo...

Dan Buciu - Ruga si Jubilatie - corul Accoustic, dirijor Daniel Jinga ...

Dan Dediu: "Apfelwurmer" / "Apple Worms" for flute and two pianos Ion...

Reprezentant al generatiei compozitorilor romani ce s-au afirmat in an...

Serban Nichifor - Gerrit Boeschoten — Tárogató - Programm Krieg un...

"I like" (2013) - de Diana Rotaru, pentru voce, masina de scris si ban...

Afiseaza
comentarii

Carmen Carneci – HESPERIDE for Cello and Piano, in interpretarea violoncelistului DAN CAVASSI si a pianistului MIHAI MURARIU (prima auditie, inregistrare din concertul ansamblului devotioModerna din cadrul festivalului MERIDIAN).

Hesperide are ca punct de plecare (aproape pierdut, de altfel, in procesul de recompozitie) unul din cele „Doua cantece pentru mezzosoprana si pian pe versuri de Magdalena Ghica” (compuse de mine in 1984/85) si propune in mod consecvent o forma de cantilena: aici secventa de introducere capata putere emergenta si revine pe parcursul piesei, modeland re-lansarea traseului melodic propriu-zis; acesta se articuleaza prin secvente construite pe cele doua terte mici invecinate cromatic (sol – si bemol / sol diez – si), dar si prin desenele ascendente sau decendente ale liniilor melodice (acolo unde sunt lasate sa se amplifice in algoritm liber-atonal), desene repartizate ambelor instrumente, aflate adesea in relatie de intentionata desincronizare (scame de ecouri).

Gasim in HESPERIDE mai multe ingrediente componistice care pot trimite la zona legendarelor nimfe: un filon al curgerii (apei, Hesperia…), o rezonanta de nostalgie ce defineste un loc aparte in lumea simbolurilor (gradina cu pomul ce face fructe de aur…), o pendulare intre cursivitate melodica si trunchiere la nivel de celula (sugerand intamplarile ce abunda in epicul mitologic), ca si sensul gratiosului regasit in formulele ornamentale, ce rezoneaza stilistic cu cele doua instrumente strans mariate in Baroc, dar si in volutele discrete sau teatrale ale dinamicii.

Carmen M. Carneci,11 noiembrie 2014

Data actualizarii: 15/11/2015