Articole si alte informatii din mass-media online

In trecuta stagiune, Opera Nationala Bucuresti a oferit publicului o noua montare cu  Falstaff de Verdi, in regia britanicului Graham Vick, notorietatea acestuia prevaland (pentru unii) in fata libertatilor pe care si le-a permis in acea viziune extrem de controversata. Sigur ca orice teatru isi doreste sa invite artisti de cota internationala, dar daca acea institutie se respecta si isi respect...
In ultima vreme, apreciatul balerin Horatiu Chereches a semnat, la Teatrul de Opera si Balet Oleg Danovski de la Constanta, cateva coregrafii deosebit de reusite, ba chiar exceptionale, asa cum este, spre exemplu Romeo si Julieta de Prokofiev, remarcabila fiind si Enesciana pusa in scena anul trecut. Si tocmai de aceea, fiecare noua productie ce-i poarta semnatura devine, firesc, o atractie ...
În ultima vreme, apreciatul balerin Horaţiu Cherecheş a semnat, la Teatrul de Operă şi Balet „Oleg Danovski” de la Constanţa, câteva coregrafii deosebit de reuşite, ba chiar excepţionale, aşa cum este, spre exemplu Romeo şi Julieta de Prokofiev, remarcabilă fiind şi Enesciana pusă în scenă anul trecut. Şi tocmai de aceea, fiecare nouă producţie ce-i poartă semnătura devin...
Întâlnind-o pe Lucia Stănescu la ceas aniversar, mi-au revenit în minte unele dintre sintagmele pe care le-am rostit şi publicat acum câţiva ani cu prilejul lansărilor clujene şi bucureştene ale volumului de memorii „A fost o viaţă sau un vis?”, acum tradus în limba italiană. „Regină a Clujului liric, divă a României, artistă de puternică rezonanţă în plan interna...
Ultimul spectacol coregrafic al actualei stagiuni a Operei bucureştene aduce, in mod fireasc, bucurii, întrebări spuse şi nespuse, îndoieli. De acelasi autor SMIN 2016. Prezenţa formaţiilor muzicale camerale... SIMN 2016 – Orchestrele bucureştene în festival! Cum am fost obişnuiţi în vremea din urmă, Compania de Balet a Operei noastre - seara de dans, ultima din actuala stagiun...
La finalul celor trei spectacole, publicul a aplaudat in picioare. Cel putin din acest punct de vedere spectacolul a fost o reusita. Ce urmeaza pentru Opera e greu de spus atat de repede. Orice regrete am avea, orice nemultumiri ne-ar macina, noua spectatorilor nu ne mai ramane prea mult de facut. Decat sa privim optimisti inainte. Citeste mai mult: adev.ro/o8pfht
Obişnuim să-i privim cu o oarecare neîncredere pe cei tineri (sau poate să fie doar impresia mea subiectivă legată de percepţia din societatea românească?). Că nu au suficientă experienţă, că nu au bagajul cultural al părinţilor lor, că pur şi simplu, trebuie să se maturizeze... În muzică, lucrurile au stat însă şi în alte timpuri, altfel. Pentru că nu doar astăz...
UCMR-ADA, Asociatia pentru drepturi de autor a compozitorilor, a lansat miercuri o aplicatie web destinata titularilor de drepturi patrimoniale de autor de opere muzicale, care permite oricarui autor sa aiba acces, in timp real, la contul sau. E un sistem care permite transmiterea perfecta si coerenta a datelor, a afirmat presedintele UCMR-ADA, Adrian Iorgulescu, intr-o conferinta de presa de...
Daca ati vazut acel spectacol [Manon], va amintiti ca eroina se stingea in bratele iubitului ei, in timp ce halucina, revazand chipurile tuturor celor care au impins-o spre moarte, intr-o coregrafie grotesca. La ONB ne aflam chiar in acest moment al agoniei si nu putem uita niste chipuri: Klaus Iohannis, Dacian Ciolos, Vasile Dancu, Vlad Alexandrescu si Corina Suteu. O cronologie a evenimentel...
Lucrarea camerala la care ma refer este Trio-ul op. 87 pentru flaut, viola si harpa, de Dan Dediu, actualul presedinte al SIMN. Un opus consistent de natura post-impresionista, scris cu un deceniu si jumatate in urma, lucrare de un impresionant echilibru in ce priveste constructia, dar si tipologia expresiei. Autorul reia o formula cameral-instrumentala acreditata de Claude Debussy cu mai bine de ...
Afiseaza