Concertele si evenimentele Societatii Muzicale, trecute si viitoare

Ord. dupa

Nota: Turneul European a fost amanat pentru primavara anului 2019, din ...

Editia a II-a a seriei Opera Rara prin care aducem publicului bucures...

Societatea Muzicala organizeaza pe 28 februarie 2019 la Ateneul Roman (...

Welcome Concert in honour of the newly arrived ambassadors of H.E....

Farewell concert to say goodbye to H.E. Ambassador of Switzerland Urs...

Farewell concert to say goodbye to H.E. Tajul Aman bin Mohamad, Ambas...

Farewell concert to say goodbye to H.E. Ambassador Tamar Samash, Amba...

Wednesday, 5th of December, 17.00h, at Fundatia Titulescu, Adrian  Nas...

Welcome Concert in honour of the newly arrived ambassadors: HE And...

The Embassy of Lebanon and Societatea Muzicala brought, for the first t...

Am amanat acest concert pentru o data ulterioara, s-a stricat pianul si...

Am amanat acest concert pentru o data ulterioara, s-a stricat pianul si...

Societatea Muzicala incearca sa impuna o traditie a concertelor matinal...

Farewell concert to say goodbye to H.E. Ambassador Ishii and Sachiko, ...

Serie lunara de concerte matinale ale Societatii Muzicale, in zile de m...

Concertul Societatii Muzicale in onoarea ES Doamna Boutheina Labidi, c...

Societatea Muzicala, The Cotroceni National Museum and The Ministry...

Recital al Laureatilor Concursului National Mihail Jora la Filarmonica ...

American Opera NightLucas Meachem - baritone Irina Iordachescu - ...

Seria „OPERA RARA” ROMÂNIAPREMIERĂ NAȚIONALĂI MASNADIER...

Persian Spiritual Music & Old Byzantine ChantsAli Asghar Rahimi...

Stagiunea de Marti seara gazduieste, in ianuarie 2018, patru dintre cas...

Stagiunea de Marti seara gazduieste, in ianuarie 2018, patru dintre cas...

Farewell concert to HE Karsten Vagn Nielsen and Bente Ohlsen, at th...

Stagiunea de Marti seara gazduieste, in ianuarie 2018, patru dintre cas...

Afiseaza

Seria „OPERA RARA” ROMÂNIA

PREMIERĂ NAȚIONALĂ

I MASNADIERI

Melodramă în patru părți de Giuseppe Verdi pe un libret de Andrea Maffei, după piesa „Die Räuber” de Friedrich Schiller: https://en.wikipedia.org/wiki/I_masnadieri

Spectacol la Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”, Sala Mare

Duminică 22 aprilie 2018, ora 11.30

Organizatori: Centrul Național de Artă „Tinerimea Română” și Societatea Muzicală.

Distribuție

Carlo – fiul cel mare al Contelui Moore și liderul bandei de masnadieri – tenor –  Liviu IFTENE, Opera Națională Română Brașov

Amalia – logodnica lui Carlo – soprană – Simona-Nicoletta JIDVEANU –  Filarmonica „George Enescu” București

Francesco – fiul mezin al Contelui Massimiliano Moor – bariton – Fang SHUANG, Opera Comică Pentru Copii București

Massimiliano Moor – Conte, tată al lui Carlo și al lui Francesco, părinte adoptiv al orfanei Amalia – bas – Constantin DOPPLER, Freelancer

Acompaniator pian: Mădălina-Claudia Dănilă

 

Despre piesă: (https://en.wikipedia.org/wiki/I_masnadieri)

Opera „I Masnadieri” (Hoții) a avut premiera în 22 iulie 1847 la „Her Majesty’s Theatre”, dirijată de însuși compozitorul, în prezența Reginei Victoria a Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei, a Prințului Consort Albert, al Ducelui de Wellington și a membrilor aristocrației regatului. Premiera a fost un triumf al compozitorului iar cronicile elogioase. După stagiunea premierei, opera s-a mutat în Italia, unde Verdi și-a dirijat-o în continuare. Montările au fost numeroase, date în 17 orașe italiene, inclusiv trei producții în Teatro alla Scala din Milano, până în anul 1862. În secolul XX, din pricina modificării gustului estetic al vremii, arta  Belcanto a fost înlocuită de alte tehnici vocale interpretative necesare abordării unor noi stiluri (romantic, neoromantic, contemporan). Dispariția vocilor educate în stilul Belcanto a provocat imposibilitatea punerii în scenă a operei, vreme de o sută de ani. Distribuția soliștilor necesita: o voce de soprană lirică (consistentă, catifelată și cu agilități –  Amalia), un tenore di grazia  (cu voce egală și strălucitoare –  Carlo), un bariton cantabil (Francesco) și un bas cu registru grav bine conturat (Massimiliano).

La premiera spectacolului din 1847, rolul Amaliei a fost interpretat de soprana Jenny Lind (Johanna Maira Lind),  cu care compozitorul a conlucrat îndeaproape timp de două luni pentru rezolvarea pasajelor de agilitate. David Kimble, profesor la Edimburgh, autorul ghidului de operă „The New Penguin”, explicitează că tragediei libretului, Verdi îi atașează o muzică de un inefabil rafinament al stilului Belcanto, stil caracterizat de canto sul fiato (cânt pe respirație), legato, sfumature (bogată paletă de nuanțe), pichettatto, agilità aspirata, volate, mezze-voci, trilli, mordenti.

Muzicologul englez Roger Parker – profesor la King’s College din Londra, referindu-se la stilul operei „I Masnadieri”, notează neasemuita valoare și frumusețe a muzicii, remarcând un număr mai mare de arii solistice decât în orice altă operă și indică faptul că Verdi a ținut cont de vocile specifice ale soliștilor, dorind să le evidențieze strălucirea. Mărturie stă în acest sens și nota criticului de artă Gabriele Baldini în studiul „La storia di Giuseppe Verdi” – ediție îngrijită de Fedele d’Amico, Garzanti Editore, Milano, 1970.

După revirimentul ei din 1951, când Orchestra RAI Roma a prezentat-o în formă de concert, opera a mai fost prezentată sporadic, între 1969-2014, iar în rolurile principale s-au remarcat: Joan Sutherland (Amalia), Dmitri Hvorostovsky, Thomas Hampson (Francesco), Paul Plishka, Rene Pape (Massimiliano Moor).

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrEmail this to someone
Data actualizarii: 23/04/2018