Concertele si evenimentele Societatii Muzicale, trecute si viitoare

Ord. dupa

HE Philippe Benoit, Ambassador of the Kingdom of Belgium in Romania, T...

HE Han Chunlin, Ambassador of the People’s Republic of China in Roma...

HE Nicolas Warnery, Ambassador of France in Romania, The Ministry of F...

HE Kap-soo Rim, Ambassador of the Republic of Korea in Romania, The Mi...

HE Margit Bruck-Friedrich, Chargé d‘affaires a.i. of Austria, the M...

HE Alfredo Durante Mangoni, Ambassador of Italy, The Ministry of Forei...

Therese Hyden, Ambassador of The Kingdom of Sweden, The Ministry of Fo...

The Ambassador of the Arab Republic of Egypt, the Ministry of Foreign ...

HE Reuven Azar, Ambassador of Israel in Romania, The Ministry of Forei...

The Ministry of Foreign Affairs and Societatea Muzicala organized the ...

HE Hiroshi Ueda, Ambassador of Japan, The Ministry of Foreign Affairs ...

The Ministry of Foreign Affairs and Societatea Muzicala organized the ...

HE Paul McGarry, Ambassador of Ireland, The Ministry of Foreign Affair...

Botond Zakonyi, Ambassador of Hungary, The Ministry of Foreign Affairs...

HE Osama Yousef A. A. Alqaradawi, Ambassador of the State of Qatar to ...

Alfredo Durante Mangoni, Ambassador of Italy in Romania, the Ministry ...

HE Kap-soo Rim, Ambassador of the Republic of Korea in Romania, The Mi...

From Bucharest with Love... Following the release of his acclaimed ...

Welcome Concert in honor of HE Adelheid Folie, Ambassador of Austria. ...

Welcome Concert in honor of HE Osama Yousef A. A. Alqaradawi, Ambassad...

Welcome Concert in honor of HE Issam T. H. MASALHA, Ambassador of Pale...

The Farewell concert that HE Arthur Mattli, Ambassador of Switzerland,...

Farewell concert that Ambassador Rana Mokaddem and Societatea Muzicala...

Welcome Concert in honor of HE Frank R. Cimafranca, Ambassador of Phil...

Afiseaza
comentarii

Seria „OPERA RARA” ROMÂNIA

PREMIERĂ NAȚIONALĂ

I MASNADIERI

Melodramă în patru părți de Giuseppe Verdi pe un libret de Andrea Maffei, după piesa „Die Räuber” de Friedrich Schiller: https://en.wikipedia.org/wiki/I_masnadieri

Spectacol la Centrul Național de Artă „Tinerimea Română”, Sala Mare

Duminică 22 aprilie 2018, ora 11.30

Organizatori: Centrul Național de Artă „Tinerimea Română” și Societatea Muzicală.

Distribuție

Carlo – fiul cel mare al Contelui Moore și liderul bandei de masnadieri – tenor –  Liviu IFTENE, Opera Națională Română Brașov

Amalia – logodnica lui Carlo – soprană – Simona-Nicoletta JIDVEANU –  Filarmonica „George Enescu” București

Francesco – fiul mezin al Contelui Massimiliano Moor – bariton – Fang SHUANG, Opera Comică Pentru Copii București

Massimiliano Moor – Conte, tată al lui Carlo și al lui Francesco, părinte adoptiv al orfanei Amalia – bas – Constantin DOPPLER, Freelancer

Acompaniator pian: Mădălina-Claudia Dănilă

 

Despre piesă: (https://en.wikipedia.org/wiki/I_masnadieri)

Opera „I Masnadieri” (Hoții) a avut premiera în 22 iulie 1847 la „Her Majesty’s Theatre”, dirijată de însuși compozitorul, în prezența Reginei Victoria a Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei, a Prințului Consort Albert, al Ducelui de Wellington și a membrilor aristocrației regatului. Premiera a fost un triumf al compozitorului iar cronicile elogioase. După stagiunea premierei, opera s-a mutat în Italia, unde Verdi și-a dirijat-o în continuare. Montările au fost numeroase, date în 17 orașe italiene, inclusiv trei producții în Teatro alla Scala din Milano, până în anul 1862. În secolul XX, din pricina modificării gustului estetic al vremii, arta  Belcanto a fost înlocuită de alte tehnici vocale interpretative necesare abordării unor noi stiluri (romantic, neoromantic, contemporan). Dispariția vocilor educate în stilul Belcanto a provocat imposibilitatea punerii în scenă a operei, vreme de o sută de ani. Distribuția soliștilor necesita: o voce de soprană lirică (consistentă, catifelată și cu agilități –  Amalia), un tenore di grazia  (cu voce egală și strălucitoare –  Carlo), un bariton cantabil (Francesco) și un bas cu registru grav bine conturat (Massimiliano).

La premiera spectacolului din 1847, rolul Amaliei a fost interpretat de soprana Jenny Lind (Johanna Maira Lind),  cu care compozitorul a conlucrat îndeaproape timp de două luni pentru rezolvarea pasajelor de agilitate. David Kimble, profesor la Edimburgh, autorul ghidului de operă „The New Penguin”, explicitează că tragediei libretului, Verdi îi atașează o muzică de un inefabil rafinament al stilului Belcanto, stil caracterizat de canto sul fiato (cânt pe respirație), legato, sfumature (bogată paletă de nuanțe), pichettatto, agilità aspirata, volate, mezze-voci, trilli, mordenti.

Muzicologul englez Roger Parker – profesor la King’s College din Londra, referindu-se la stilul operei „I Masnadieri”, notează neasemuita valoare și frumusețe a muzicii, remarcând un număr mai mare de arii solistice decât în orice altă operă și indică faptul că Verdi a ținut cont de vocile specifice ale soliștilor, dorind să le evidențieze strălucirea. Mărturie stă în acest sens și nota criticului de artă Gabriele Baldini în studiul „La storia di Giuseppe Verdi” – ediție îngrijită de Fedele d’Amico, Garzanti Editore, Milano, 1970.

După revirimentul ei din 1951, când Orchestra RAI Roma a prezentat-o în formă de concert, opera a mai fost prezentată sporadic, între 1969-2014, iar în rolurile principale s-au remarcat: Joan Sutherland (Amalia), Dmitri Hvorostovsky, Thomas Hampson (Francesco), Paul Plishka, Rene Pape (Massimiliano Moor).


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close