Arhiva cu toate evenimentele culturale – orice eveniment cultural trece automat in aceasta sectiune in mementul...
Descrierea categoriei "Cum a fost evenimentul?"
Arhiva cu toate evenimentele culturale – orice eveniment cultural trece automat in aceasta sectiune in mementul in care s-a terminat. Va rugam sa scrieti aici informatiile relevante si impresiile dupa eveniment, sa adaugati poze si orice alta referinta.
Nu este o lista completa a evenimentelor culturale din Bucuresti, ci una cu rol exemplificativ, pentru ca veti regasi aceste evenimente in fisa fiecarui spatiu cultural in parte, ca sa va faceti o idee mai clara asupra evenimentelor care se pot organiza acolo.
Listele se pot (re)aseza in ordine crescatoare/ descrescatoare dupa valorile campurilor selectate in casuta din partea de sus a coloanei.
O vedere sintetica si de ansamblu a evenimentelor culturale dintr-o anumita perioada puteti vedea in sectiunea “Harta culturii“, unde evenimentele sunt puse direct pe harta orasului.
Proiectul gazduit de galeria Go Contemporary prezinta rezultatele unei inedite colaborari dintre Go Art Projects (platforma de arta contemporana) si Fantom Berlin – Netzwerk fur Kunst und Geschite(n): trei artisti romani (Adriana Florea Baloiu, Anca Boeriu si Catalin Badarau) dialogheaza cu patru autori germani (Jani Pietsch, Marie Rolshoven, Florian Voss si Doris Hinzen-Rohrig) incercand sa tematizeze vizual semnificatiile profunde, plurivoce ale zidurilor. Caci zidul a fost privit ca un obstacol dramatic, care desparte, delimiteaza si exclude, ca un semn al granitei (zidul Berlinului) si al mortii (zidul executiei din nuvela lui Sartre). Mai presus de orice, zidul poarta urmele vizibile ale timpului, devenind un martor privilegiat al istoriei recente.
In Iluziile (lIlusion) Adrianei Baloiu, zidul devine un pretext pentru evadare (“zidurile, granitele, limitarile existentei umane, exterioare sau interioare … sunt acolo, aici, peste tot. Stim. Dar ce putem face mai bine cu informatia asta este sa o ignoram, sa inchidem ochii si sa imaginam un scenariu de vis”). Dimpotriva, pentru Anca Boeriu zidul este o realitate concreta (construita din personaje monumentale – femei si copii – decupate in tabla zincata, peste care intervine cu desen si culoare), dar si o metafora a exilului (imaginat in expozitie printr-un perete pe care sunt expuse monotipii figurand conditia femeii emigrante). In Derail, Catalin Badarau a creat un zid prin aglomerarea de personaje, care formeaza o masa aproape informa, sugerand o umanitate in deriva.
In raport cu dimensinea mai mult sau mai putin metaforica cultivata de artistii romani, autorii germani au optat sa fructifice exemplar momente emblematice ale istoriei recente. Astfel, proiectul Eingesperrt_Ausgesperrt (Locked In_Locked Out), prezentat in urma cu doi ani in galeria berlineza Fantom, creeaza un dialog intre mai multe secvente istorice care tematizeaza zidul ca granita si simbol al expulzarii, exilului si – in extremis – al mortii. Instalatia video realizata de Marie Rolshoven si Florian Voss rememoreaza cele 136 de victime ale zidului berlinez, fructificand vizual cercetarile istoricilor Hans-Hermann Hertle si Maria Nooke, publicate in volumul Die Todesopfer an der Berliner Mauer 1961-1989. Mai exact, cei doi autori reconstituie virtual zidul berlinez, proiectand pe imaginea acestuia, asa cum a fost, graffiti ce sugereaza sau nareaza, in cuvinte si ideograme, istoria victimilor, asa cum nu a fost niciodata scrisa pe zidul real, demolat dupa 1990. Jani Pietsch a suprapus in Ausgesperrt aus Europa imaginea filmata a unui zid de sarma ghimpata (cel ce delimiteaza enclava spaniola Melilla din Maroc, figurand granita sudica extrema a Europei) cu inregistrari sonore in patru limbi (marturii ale emigrantilor din generatii si spatii diferite, obligati sa aleaga exilul ca unica forma de supravietuire). Pentru Doris Hinzen-Rohrig, zidul pare a fi un martor vizibil al istoriei, fructificat intr-o serie de fotografii peste care a intervenit cu elemente picturale.
Parcursul creat in expozitie obliga in cele din urma spectatorul sa faca un exercitiu – necesar – de rememorare a unei istorii recente comune, pentru a combate tentatia – inevitabila – a uitarii.
Expozitia poate fi vizitata in perioada 14-30 octombrie 2016.
Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.