Informatii despre viata culturala romaneasca

Ord. dupa

Zilele Sculpturii București 2024 Unde Formele se Aliniază, Arta s...

MEŞTERUL MANOLE – OPERĂ ROCK în concert – premieră cu casa în...

Camerata Regală, ansamblu aflat sub Înaltul Patronaj al Alteţei Sal...

Fundația Regală Margareta a României lansează selecția național...

Concertul Regal Caritabil - spectacol-eveniment al generozității și...

Muzicieni de excepție pe scena Ateneului Român, la Concertul Regal c...

Classics for Pleasure revine în Piața Mare din Sibiu, în perioada 1...

30 iunie – 2 iulie: acrobaţii aeriene, Spectacole pe apă, personaj...

O Magnum Mysterium - Concert de muzică sacră susținut de Corul Rega...

Festivalul Classics for Pleasure revine anul acesta în Piața Mare di...

Festivalul Classics for Pleasure revine anul acesta în Piața Mare di...

Corul Național de Cameră „Madrigal - Marin Constantin” aniversea...

Expoziţia „Călătorie în lumea stampelor Meiji” se prelungeşte...

S-a lansat concursul național de compoziție ENCORE,  dedicat tineri...

Teatrul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti participă şi ...

Call for entries: Proiecte culturale pentru oraş pot fi înscrise pâ...

MISIUNE ISPITITOARE un spectacol de Liana Ceterchi Adaptare după c...

Pianistul Kirill Richter vine la București pentru un concert emoțion...

Identități – prima expoziție de arte vizuale și recital de muzic...

România are nevoie de artă! O nouă generație de 30 de muzicieni...

Două montări de anvergură ale Teatrului Naţional ”Mihai Eminescu...

Un spectacol modern bazat pe muzică clasică, oferit la Gala Tinere T...

Scriitorul algerian Habib Tengour este laureatul Premiului Benjamin Fo...

MUZEUL NAȚIONAL DE ARTĂ CONTEMPORANĂ lansează noul sezon expoziți...

Teatrul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti anunţă premiera spec...

Afiseaza
comentarii

Teatrul Naţional I. L. Caragiale din Bucureşti anunţă premiera cu piesa Regele moare de Eugène Ionesco, un spectacol cu mari actori, o piesă de referinţă a literaturii contemporane, adusă în scenă de un tandem regizoral îndrăgit, tinerii Andrei şi Andreea Grosu, fondatorii Unteatru, cel devenit un teatru dintre cele mai apreciate.

Regele moare este o montare care nu vrea să epateze prin decor sau costume, ci, în primul rând, o reîntâlnire cu un cuplu actoricesc care ne oferă un regal artistic cu fiecare apariţie scenică, Mariana Mihuţ şi Victor Rebengiuc, alături de care, Ana Ciontea, Florentina Ţilea, Şerban Pavlu şi Richard Bovnoczki ne spun o poveste în care timpul se dilată şi distanţele se micşorează ca prin magie. Scenografia este realizată de Vladimir Turturică, iar Chris Jaeger semnează Light design-ul spectacolului.

În ciuda titlului, spectacolul este consolidat de pofta de viață și de incapacitatea omului de a face pace cu moartea.

Trăim dezordonat – cu o constantă nevoie de mâine, iubim cu disperare, amânăm cât putem, rănim fără să simțim, transformăm greșelile în experiențe și continuăm să experimentăm. Spectacolul este un elogiu al acestei inconștiențe numită viață.

”Regele moare” , o montare scenică ce tulbură conștiința amorțită a ființei și pune la încercare tăria sufletului în relație cu singura certitudine a omului, moartea, în față căreia putem alege să credem că suntem regi, deși suntem doar niște supuși. La întrebarea Ce este mai absurd între viață și moarte?, probabil că Ionesco ar răspunde: omul!

Pe Eugène Ionesco această temă a sfârşitului l-a urmărit toată viaţa, începând din copilărie. „De la vârsta de patru ani, de când am știut că voi muri, angoasa nu m-a mai părăsit. E ca și cum aș fi înțeles, dintr-odată, că nu era nimic de făcut ca să scapi de ea și că nu mai era nimic de făcut în viață (…). Scriu, de asemenea, pentru a-mi exprima teama de a muri, umilința de a muri”, mărturisea celebrul scriitor român. Mi-am spus că poți să înveți să mori, că poți să-i înveți pe alții să moară. Acesta îmi pare lucrul esențial pe care-l putem face, fiindcă suntem niște muribunzi care nu acceptăm să murim ‒ motivează dramaturgul Eugène Ionesco nașterea piesei Regele moare.

„Regele domnului Ionesco a îngăduit una dintre cele mai frumoase întâlniri pentru noi, spun Andrei și Andreea Grosu, regizorii spectacolului. Cu oameni de care ne-am îndrăgostit, cu oameni de care eram îndrăgostiți și pe care o să-i păstrăm așa cum ni s-au dat, cu zâmbete, cu frici, bucuroși, emoționați, netrucați. Regina care ne conduce, altă regină tremurândă, doctorul copleșit, guardul neputincios, menajera fragilă și un rege care moare. Învățăm de la ei cum se moare. E o poveste cu regi si regine, cu nori și copaci care cresc din podele, mari inventatori, frici, familie, dar mai ales cu și despre dragoste”.

Premiera oficială este programată pentru data de 28 noiembrie, ora 19.30, Sala Mare.

Următoarea reprezentaţie va avea loc pe data de 17 decembrie 2017.

Biletele se pot achiziţiona de la Casa de bilete TNB, din foaierul Sălii Mari, precum şi online, pe www.mystage.ro.

Regele moare

de Eugène Ionesco

Traducerea: Vlad Russo și Vlad Zografi

Regia: Andrei și Andreea Grosu

Scenografia: Vladimir Turturică

Light design: Chris Jaeger

Data premierei: 28.11.2017

Durata spectacolului: 1 h 40 min. 

Distribuţia:

Bérenger întâiul, regele:  Victor Rebengiuc

Regina Marguerite, prima soţie a regelui Bérenger întâiul:  Mariana Mihuț

Regina Marie, a doua soţie a regelui Bérenger întâiul :  Ana Ciontea

Doctorul, care e şi chirurg, călău, bacteriolog și astrolog:  Șerban Pavlu

Juliette, servitoare, infirmieră :  Florentina Ţilea

Guardul:  Richard Bovnoczki.

Afis Regele moare


Experiența pe acest site va fi îmbunătățită dacă acceptați folosirea de cookie-uri. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close